Det måtte koma, nye søknadar om støtte til flyplassen eller
rett nok til eit av flyselskapa som trafikkerer flyplassen, Danish Air
Transport AS.
Eg ser formannskapet går inn for at kommunen blar opp sin
del, dvs. kr. 790 000,-. Når tid skal
kommunen ta til vet? Dette er n’te gong kommunen må trø til å redda
flyplassen/flyselskap ut frå eit økonomisk uføre. Kommunen har gjennom åra brukt
ti-tals millionar på flyplassen. Støtta er blant anna gitt i form av lån og
auka eigenkapital. Det er sannsynleg at alle pengane er tapt i det eg reknar
med at flyplasselskapet og anlegget/flyplassen har minimal verdi. Så vidt eg er
kjent med har kommunen rekneskapsmessig allereie realisert tap. Det er verd å
merka seg at slike tap vert ført direkte mot kommunens balanse og kjem soleis
ikkje fram som ein utgift i den kommunale rekneskapen.
Det kan ikkje vera ei kommunal oppgåve å eiga og driva
flyplass og langt mindre å subsidiera flyselskap. I alle fall ikkje når
kommunen er i ein utfordrande økonomisk stilling (jamfør budsjettrevisjonen som
skal handsamast i neste kommunestyremøte).
Faktum er at trafikken i lange periodar ikkje er stor nok
eller at prisane ikkje er høge nok . Det burde i alle fall vore sjølvsagt at
brukarane av flyplassen er dei som skal betala gildet. Ikkje minst gjeld dette
industrien som fleire hevda er avhengige av flyplassen og burde derfor vera
interessert i å betala prisen for ein lokal flyplass.
Eg håpar at kommunestyret denne gongen seier nei til misbruk
av kommunen sine ressursar som bør nyttast til finansiering av velferdstenester
som er kommunen si hovudoppgåve. Resultatet kan då verta at flyplassen vert
nedlagt for godt. Trøsta er at me har tre internasjonale flyplassar som alle
ligg innanfor ei reisetid på 2-3 timar i tillegg til at kommunen årleg vil
spare store beløp.
Kristoffer Valland
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar